Administrowanie projektem było zwykle kojarzone z przesunięciem kierownika z liniowych funkcji firmy do zrealizowania nowego i nietypowego przedsięwzięcia dla organizacji. To kojarzenie roli szefa przedsięwzięcia wynika z tego, iż jeszcze do niedawna kierownicy stawali się koordynatorami przedsięwzięć zupełnie przez przypadek. Najczęściej tylko na chwilę przekazywano im takie obowiązki.
Specjaliści ds. szkoleń wiedzą, iż kompetencje dotyczące do organizowania działań projektowych zdobywa się za pomocą praktyk kierowniczych lub specjalistycznych cykli szkoleniowych. Administratorzy przedsięwzięć zwykle muszą zarządzać projektem angażując się aktywnie. Dość dużo treści znalazłem w tym miejscu:
Zestawienie Ofert – Kursy Zarządzanie Strategiczne
W tym blogu przedstawię istotne rodzaje technik kierownika przedsięwzięcia. Techniki z zarządzania przedsięwzięciem zamykają się poniższych obszarach:
– integracja zadań, a więc kompleksowe traktowania wszystkich działań oraz wzięcie pod uwagę wszystkich czynności,
– zdefiniowanie całego szeregu zadań, co w realnej sytuacji oznacza zdolność delegowania aktywności w projekcie i ustalania najlepszych praktyk ich wykonania,
– gospodarowanie czasem osób podlegających szefowi projektu, uważane za kluczową umiejętność kierownika zespołu projektowego,
– realizowanie logistyki, czyli podejmowanie aktywności w sprawach zakupów innowacyjnych komputerów i sprzętu biurowego oraz wyszukiwanie ofert u dostawców,
– zarządzanie personelem, co oznacza odpowiednie kompetencje do tworzenia zespołu do projektu oraz pełnienia funkcji szefa tego zespołu,
– komunikacja międzyludzka,
– dbanie o jakość realizacji zadań w realizowanym przedsięwzięciu,
– zajmowanie się płynnością finansową w projekcie,
– dokonanie oceny niepewności i ryzyka odnoszącego się do realizacji projektu.
W wymienionych wyżej tematach prowadziłem w ostatnim czasie dużo szkoleń. Uczestnicy chcieli realnych kompetencji oraz metod administrowania działalnością projektową. Byłem kiedyś zaciekłym zwolennikiem tych obszarów tematycznych i uważam, iż każdy szef zakładu musiałby nauczyć się administrować projektami.
O AUTORACH
Redaktorem powyższego artykułu jest Iwona Piga, trener prowadzący szkolenia z asertywności oraz doradca w zakresie zarządzania strategicznego.
Na naszym blogu często przeczytasz o:
– audyty kompetencji kadry w dużych koncernach i małych firmach
– ankiety rozwojowe
– wykłady z sprzedaży i rozwoju zespołów handlowych
– imprezy dla załogi
– kierowanie personelem
Z satysfakcja gościmy Państwa w blogu i zachęcamy do wielokrotnych wizyt na naszej stronie.