Zasady oceniania osób zatrudnionych w firmie są bardzo proste oraz łatwe do zastosowania. Jednakże tylko 4 na 10 menedżerów kieruje się nimi w procesie oceniania pracowników w swojej pracy zawodowej. Reguły te znam od doktora A. Ketzt’a, który miał wykład z tego tematu w Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
Konieczność postępowania w czasie oceniania (opierając się o sprawdzone zasady) jest bardzo istotnym założeniem kompletnego układu metod i technik oceniania pracowników. Read more
Dobre praktyki dotyczące dokonywania oceny podwładnych
Elementy prelekcji z zakresu funkcjonowania efektywnych grup pracowniczych
W oparciu o ostatnie wnioski z ankiet dowiedziałem się, iż ludzie naturalnie integrują się w społeczności. Gdy dzieje się to wewnątrz firmy oraz ludzie zostali przypisani do stanowisk w hierarchii organizacyjnej, zostają oni udziałowcami grup funkcjonalnych. W następnej kolejności, wyrażając taką wolę albo pod przymusem wdrażają się w działalność wydziałów, grup celowych i innych. Zatrudnieni w firmach zaliczają się do zespołów zupełnie pozbawionych struktury albo grup wspólnych zainteresowań, na przykład osób interesujących się gotowaniem lub samochodami. Read more
Sposoby przeprowadzania ocen pracowniczych w typowej instytucji
Poprawnie skonstruowany układ metod realizowania ocen pracowniczych bazuje na bardzo niewielu elementach: kwestionariuszach, algorytmach, ustalonej kolejności wykonywania czynności, skali ocen, metodach wyciągania wniosków. Powinien posiadać wszystkie punkty systemu: cele, środki realizacji celów, techniki postępowania, miejsca, gdzie mogą być wprowadzane dane, wyjścia i współzależności z zewnętrzem. Read more
Parę dobrych rad na temat roli szefa
W ciągu zajęć, które poprowadziłem dla menedżerów, menedżerowie opisali kilka problemów pokrywających się z funkcjonowaniem w grupie pracowników: predyspozycje do pełnienia roli w zespole rzadko były podstawą do znalezienia kandydatów na stanowiska menedżerskie, kierownik nie podtrzymuje wybitnych predyspozycji pracownika, wiele aspektów da się polepszyć w pracy zespołu. Read more
Przeciwstawne przykłady organizacji i praca w zespole
W niniejszym wpisie pokażę przykłady różnych biznesów. Jedna firma była pomyślana, aby zarządzać nią jednoosobowo. Zatrudnieni w niej ludzie nie byli zgraną grupą współpracowników, pracownik skupiał się na celach wpisujących się w jego zadania nie współpracując z resztą pracowników. Inna firma funkcjonowała w efektywnie pracujących zespołach. Read more
Planowanie jest istotne dla pracodawców
W tym blogu postanowiłem omówić najważniejszą cechę szefa. W trakcie naszych szkoleń dla kadry menedżerskiej najczęściej są nam przekazywane inspirujące studia przypadku na temat zachowań menedżerskich. Okazuje się, że jedną z najważniejszych aktywnością kierownika jest planowanie i ustalanie celów. Read more
Kolejność formowania działu pracowniczego
W dzisiejszym wpisie na blogu zaprezentuję odpowiednie kompetencje menedżera, w sytuacji gdy jego grupa pracownicza jest na różnych etapach cyklu funkcjonowania. Jak sami doświadczyliśmy, nieliczni kierownicy nie znają identycznych zasad i technik, jakie powinni stosować do kierowania pracownikami. Read more
Trudni klienci na szkoleniach integracyjnych
Wybrani współpracujący z nami szkoleniowcy od bardzo wielu już lat przygotowują i przeprowadzają mniejsze i większe, Read more
Power point w naszych szkoleniach
Tym razem, w tym krótkim ale mamy nadzieje że treściwym komentarzu zajmiemy się często ignorowaną tematyką prezentacji. To pozornie trącąca myszką forma nauczania – tymczasem my wbrew utartym opiniom sądzimy, iż jest możliwe wykrzesanie z niej dużych efektów. Read more
Nowe badania – zapytania szkoleniowe firm
Nasz konsultant cyklicznie sporządza zestawienie przekazywanych do naszego działu zamówień zapytań od pracodawców pytających o zajęcia edukacyjne. Postanowiliśmy że będziemy go na tej stronie przepisywać, bo wiele haerowców zwraca się do nas z pytaniami, jakie warsztaty są najbardziej chodliwe i jakie tendencje dominują na rynku doradczo szkoleniowym. Read more