Jak zorganizować efektywne kursy i szkolenia

Wyniki zorganizowanego projektu szkoleniowego bywają zależne od dużej liczby kamieni milowych takiego przedsięwzięcia. Rozpoznanie ich i właściwe użycie ma wpływ na chęć do aktywnego udziału osób biorących udział i pomaga wystarczająco wcześnie zlikwidować percepcyjne i inne kłopoty w odbiorze szkolenia.Rezultaty treningu silnie, a może nawet najsilniej, zależą od określonej w programie techniki przygotowanych sesji szkoleniowych. Różne metody szkoleniowe najchętniej wykorzystywane przez polskich  trenerów w niedawnej przeszłości często są stosowane na przemian. Można wyodrębnić następujące wersje kursów o charakterze szkoleniowym: w czasie pracy, tam gdzie dochodzi do aktu pracy i poza stanowiskiem pracy. Wtedy jest możliwość, aby w zależności od sytuacji organizować kursy szkoleniowe w centrach rozwoju personelu, salach warsztatowych i w symulacjach biznesowych. Różnych wariantów metod oraz pomysłów na sesje bywa wyjątkowo wiele, a dokładny ich układ jest pochodną potrzeb organizacji. Precyzyjny przepis na szkolenie umieściłem na tej stronie: Gry Biznesowe 
Teraz przedstawiam definicje niektórych metod szkoleń dla menedżerów.
Gra – pokazuje neutralne warunki w organizacji lub na rynku oraz charakterystyczne zjawiska czy uwarunkowania. Dzieje się to w realiach zawierającym w sobie zasady działania instytucji biznesowej. Występują jednocześnie zwykłe nieporozumienia oraz zawiłości systemów zarządzania. Ci, którzy biorą udział nie mają pełnej możliwości kontrolowania sytuacji i są zmuszeni starać się sobie poradzić. Wyniki takiej formy dydaktycznej są najczęściej pokazywane przełożonym. Tego typu strategie dydaktyczne przekazują kompetencje analizowania problemu, określania ich rezultatów oraz  funkcjonowania w grupie.
Cykl casów – inaczej charakterystyka problemu z realnej firmy lub spreparowane sytuacje przedstawiane osobom biorącym udział w szkoleniu. Te casy dają możliwość pochylenia się nad konkretnym, praktycznym problemem. Odbiorcy szkolenia mają za zadanie przeanalizować oraz rozwiązać problem, a potem omówić to z prowadzącym szkolenie oraz pozostałymi członkami grupy. Ta forma z reguły zabiera większą ilość czasu.
Rafał Piskorz
Redaktor tego komentarza jest absolwentem wydziału iberystyki Uniwersytetu w Toruniu i studiów podyplomowych z zakresu  rachunkowości. Posiada tytuł Instruktora Zmiany i Innowacji LKC. Prowadzi firmę szkoleniową w Andrychowie.  Od jedenastu sezonów wykłada i pisze gry dotykające tematyki radzenia sobie ze stresem w branży „meble i wyposażenie wnętrz”.

TAGI:
Symulacje Sprzedażowe
Warsztaty dla pracowników
Gry licencjonowane
HR dla nieHRowców
Lean games
Rozwiązywanie konfliktów
Wydarzenia team building
Licencje dla wykładowców

Comments are closed.