Zwykle specjaliści z zarządzania zasobami ludzkimi mówią, iż niezwykle istotnym elementem przedsięwzięcia edukacyjnego jest diagnozowanie oczekiwań edukacyjnych osób biorących udział w szkoleniu. Ten element przedsięwzięcia edukacyjnego warunkuje, czy projekt szkoleniowy okaże się sukcesem i czy okaże się produktywneefektywne. Dlaczego?
Badanie potrzeb edukacyjnych osób biorących udział w szkoleniu to regularnie prowadzony sposób badania, w którym rejestrowane jest wyrażone wymaganie w zakresie szkolenia. W tym właśnie czasie sprecyzowane są luki edukacyjne, określone metody pozyskania i wybierany jest efektywny harmonogram realizacji. Inne sposoby podejścia do problemu szukaj tu: Metodologia Wyjazdów Integracyjnych
Po określeniu potrzeb szkoleniowych idzie się w kierunku zdefiniowania celów projektu szkoleniowego, jakie zaplanowano, że umożliwi zniwelowanie ”dziur” kwalifikacyjnych. Określone cele umożliwiają zaplanować i zrealizować szkolenie, w efekcie także je opisać. Cele są ujmowane w poniższe grupy: oparte na wiedzy, zachowawcze, emocjonalne.
Efekty badania oczekiwań szkoleniowych są następujące:
– Zdiagnozowanie realnych kwestii z codziennej pracy grupy – ażeby dokładnie te sytuacje omawiać podczas szkolenia.
– Analiza wymagań samych uczestników. Ma to na celu odniesienie się do kwestii najważniejszych dla personelu firmy, klienta firmy szkoleniowej, a nie tylko do kwestii firmy klienta.
– Diagnoza strategii oraz sytuacji rynkowej organizacji, zwłaszcza gdy szkolenie organizuje zewnętrzny szkoleniowiec.
Dalej zamieszczam typowe pytania w diagnozowaniu oczekiwań szkoleniowych.
– Czy przedsiębiorstwo posiada system motywacyjny oraz sposób oceniania pracowników?
– Jak często przedsiębiorstwa używa pobudzający rezultat kształtowania płac?
– Jak przedsiębiorstwa ocenia element zaspokojenia potrzeb osób zatrudnionych?
– Jakie kłopoty z pobudzaniem personelu napotyka kadra kierownicza?
– Jak często wykorzystywany bywa coachingowy element sprzężenia zwrotnego na gorąco?
Tyle haerowych wniosków.
Redakcja:Bartosz Stefanowicz
Redaktor tego postu jest absolwentem kierunku informatyki Uniwersytetu Warszawskiego i studiów podyplomowych z dziedziny rachunkowości. Posiada tytuł Coacha Rozwoju Osobistego YAA. Buduje swoją karierę w Bielsku Białej. Od dwóch lat uczy i rozwija gry dotyczące delegowania w sektorze „bankowość i finanse”.
TEMATY BOGA:
Badania motywacji
Awansowanie w firmach
Strategia kadrowa w międzynarodowej firmie
Skuteczne zarządzanie kadrami
Nowoczesne modele kompetencyjne
Wynagrodzenia i polityka płacowa
Development Center